ناهید رکسان |
|
کد:1 9/17/2005 |
|
|
واژه «ناموس» ویژه گفتمان مردسالارانه است. همسر، خواهر، دختر، به عنوان نوامیس مرد موجودیت دارند. هرچه اشتهای مرد بیشتر باشد «نوامیسش» زیاد تر می شود. به عنوان مثال ، گاه زنان محل ـ البته آنها که هنوز جاذبه جنسی دارند ـ جزو نوامیس خروس محل به حساب می آیند. فروید می گوید هر چه تمایل به رابطه جنسی با محارم شدید تر باشد،این تمایل سرکوب شده به صورت عیرت و دفاع از «نوامیس» بروز می کند. به نظر من اولین و مهمترین گام برای مبارزه با خشونت رایج که بر زنان تحمیل می شود نفی و طرد واژه منفور «ناموس» از گفتمان ماست. تا دیگر به نام «ناموس» مردان مالک جان زنان نباشند. |
|
منيژه |
|
کد:2 9/22/2005 |
|
|
بعضيها كه كمي روشنفكرترند به جاي ناموس ميگويند ”شرف” كه خيلي هم فرقي ندارد. موافقم كه هر كدام از ما سعي كنيم در درون خودمان بكاويم و ببينيم در قضاوت نسبت به اطرافيان يا دختران و زناني كه در كوچه و خيابان ميبينيم تا چه اندازه تحت تأثير باورهايي هستيم كه از كودكي آموختهايم. واژة”ناموس” وقتي از گفتمان حذف ميشود كه مصاديق آن بازنگري و رد شدهباشد. در عين حال فراموش نكنيم كه اين قضية ”ناموس” را نبايد فقط جنسي ديد. كار بيشتر از اينها بيخ دارد و به مسئلة مالكيت مربوط ميشود. پدر مالك دختر خود است و شوهر مالك زنش. شايد همين احساس مالكيت كه در قانون ما و خيلي جاهاي ديگر هم به رسميت شناخته شده سبب ميشود ك حتي پسرهاي هر محلهاي هم فكر كنند صاحب تمام دخترهاي محلهشان هستند. |
|
ناهید رکسان |
|
کد:3 9/24/2005 |
http://nahidroxan.blogspot.com |
|
کاملا با شما موافقم. اشکال در اینجاست که واژه ها از درون نظام مرد سالار متکی بر دین خداوند ابراهیم می آیند. که خداوندی زن ستیز است. زن در اسلام، مسیحیت و یهودیت برده و متعلق به پدر و همسر و مرد است. باید خداوند را از نو تعریف کنیم. خداوند اقوام سامی ارزانی خودشان. برویم به سراغ خداوندان اقوام ایرانی. از ایزد بانوی آب آغاز کنیم. از ناهید. پایه را باید بر ایزد بانو نهاد.
به نام ناهید، ایزد بانوی آبها
آغازی و پایانی، پیدایی و پنهانی، خندانی و گریانی، فریادی و توفانی.
ناهید تو دریایی، ناهید تو بارانی، از خشم نمیرانی، در قهر نمیمانی
پروایی و توفانی، مهر ابدی مانی هم اشکی و هم واژه، هم مهری و هم هاله هم آتش و هم خاکی، هم بادی و هم باران
ناهید تو دریایی هم عشقی و هم حرمان هم دردی و هم درمان هم ایزد بارانی، هم ایزد ایرانی.
http://nahidroxan.blogspot.com |
|
arezoo |
|
کد:4 9/25/2005 |
|
|
من مي خواستم مطلبي براي اين سايت بفرستم كه هيچ راهي پيدا نكردم . نكند غريبه ها را راه نمي دهيد؟ |
|
|
|
کد:5 9/27/2005 |
|
|
"كار بيشتر از اينها بيخ دارد و به مسئلة مالكيت مربوط ميشود." به نظرم حتی بیشتر از این هاست. تو این مملکت همه چیز ناموسی است. گیرم گاهی بهش می گویند مقدس. فقط حکومت نیست، هرکدام از ماها بالاخره یک چیزهایی داریم که برایمان حرف زدن درباره اش، انتقاد کردن ازش، و بد گفتن بهش ناموسی است. در ضمن، می خواهم بدانم فحش ناموسی را هم باید جزو خشونت های ناموسی شمرد؟ مهم نیست که خیلی وقت ها به مردان داده می شود، مهم ناموسی بودنش است. می شود در آن موارد ذکر شده جایی هم برای آن یافت؟ یا جای خاص خودش دارد؟ ممنون می شوم اگر در این بحث شرکت کنید. |
|
آرزو |
|
کد:6 10/1/2005 |
|
|
به نظر من اين مقاله را می توان از ديد بقیه هم بررسی کرد. برای اطلاعات بيشتر ( اينجا ) را کليک کنيد. همچنين اگر دوست داريد که از اخبار تازه در اين زمينه هر روز مطلع بشويد ( اينجا ) رو کليک کنيد.
|
|
ناهید رکسان |
|
کد:7 10/2/2005 |
http://nahidroxan.blogspot.com |
|
|
|
ناهید رکسان |
|
کد:8 10/2/2005 |
|
|
دو مطلب کاملا متفاوت را باید از هم تشخیص دهیم . نخست برداشت های فردی و اعتقاداتشخصی که می توانند برای هر کس تقدسی بیابند. ولی آنچه ایجاد اشکال می کند این است که تقدس وارد قوانین شده و به صورت قانون اعمال شود. به عنوان مثال اگر کسی معتقد به تقدس امام یا پیغمبر باشد یا کسی برای کوروش بزرگ تقدسی قائل باشد، این امر کاملا خصوصی است. وقتی حاکمیت یک مملکت اشخاص و مسائلی را مقدس می شمارد و اشخاص و مسئل دیگری را تخطئه می کند، مسئله متفاوت است. در حالت اول اگر کسی به مقدسات دیگری توهین کند،جواب فردی دیگری را در یافت می کند و اگر کار به ضرب و جرح رسید، ضارب به جرم ضرب و جرح محاکمه می شود نه به جرم توهین به مقدسات. ولی در حالت دوم،اگر کسی تقدس محمد و علی و خمینی را به رسمیت نشناسد، مفسد فی الارض بوده و محکوم به مرگ است. در مورد گفتمان فئودالی یعنی «شرافت، تقوی، ناموس و...» در چارچوب مورد دوم قرار می گیریم. حاکمیت ایران به این گفتمان قدرت قانونی داده و به اتک به همین قانون تحجر نه تنها حقوق زنان که حقوق مردان را نیز مورد تعدی قرار می دهد. اشکال در این است که ارزش های تحجر فردی نیستند، در ایران این تحجر پشتوانه جمعی و قانونی یافته. متاسفانه در زمینه بحث بین ایرانیان مقیم خارج این در هم آمیختگی مفاهیم فردی جمعی به دفعات دیده شده. ما مفاهیم را به صورت پایه ای نمی شناسیم و به همین دلیل در برخورد با این مفاهیم دچار لغزش می شویم . به عنوان مثال در یکی از سایت ها بحث داغی بر سر منشور کورش و واقعیت موجودیت کوروش به راه افتاده. مباحثه کننده گان هم همه دانشمندان کبیری هستند! یک نفر می گوید چرا فردوسی به کوروش اشاره نکرده، دیگری در جواب می گوید فردوسی کوتاهی کرده! این دو شخصیت کبیر هیچکدام نمی دانند که کوروش یک شخصیت تاریخی بوده و فردوسی از شخصیت های اسطوره ای می گفته. یعنی در این بحث عمیق! کسی تفاوت بین اسطوره و تاریخ را نمی شناسد ولی بازار این بحث ابلهانه که از جهل مباحثین سر چشمه می گیرد، همچنان داغ است. یک عده هم به طرفداری از این یا آن طرف وارد معرکه بی فرهنگی و شرم آوری شده اند که باعث تاسف است. |
|
ali |
|
کد:9 10/3/2005 |
????? |
|
ali_nariman_gh@yahoo.com kooooooon mikhaam |
|
|
|
کد:10 10/12/2005 |
|
|
http://www.shabakeh.de/archives/individual/000023.html آزار جنسی علیه کودکان ،نگاهی به ریشه ها و اندیشه ها / شادی امین ... علت سکوت کودکان در ایران علاوه بر نداشتن هر گونه پناه قانونی در چهار چوب فاکتورهایی چون اخلاق و عرف اجتماعی قابل توضیح است. پنهان کاری اجتماعی که قرار است سلامت اخلاقی جامعه را تضمین کند. یعنی" در موردش حرف نزنیم تا شیوع پیدا نکند و روی دیگران باز نشود ..." به عامل تداوم این جنایات و باز تولید آن در خفا بدل می گردد.
قوانین شرعی و عرفی موجود گلوی کوچک و جثه ریز این کودکان را آنچنان در هم می تند که بعضی از آنها دیگر هیچگاه رمق دوباره ایستادن را نمی یابند.
آزار و سوء استفاده جنسی و تجاوز در باور عمومی همردیف با عمل سکس قلمداد شده و طبیعی یا حد اقل عادی جلوه داده می شود. تاثیر چنین عادی سازی ای را در مقاله ای در نشریه زنان " اینجا تنها خانه امن دختران فراری است" میتوان دید. نویسنده مقاله که خود زن میباشد و از فعالین پیگیر حقوق زنان نیز هست ، در توضیح سوء استفاده جنسی از دختری به نام معصومه توسط نا پدریش چنین مینویسد:" مادرش جوان بوده که پدرش مرده و حالا معصومه (15 ساله) و برادرش با ناپدری نمی سازند. مادر معصومه ، هر چقدر هم که جوان باشد، معصومه جوان تر است و ناپدری ، مثل بقیه آدم ها، زیبا پسند." . مجله "زنان" شماره 70 ، رویا کریمی مجد. و بدين طريق حق سوء استفاده جنسي نا آگاهانه تحت عنوان "زيبا پسندی" مرد!! توجيه مي شود.
و یا در مقاله ای درنشریه آرش شماره 74 از فردی به نام دکتر! مکارمی که در تقبیح همجنسگرایی قلم فرسایی کرده میخوانیم که "سکس با کودکان" را به عنوان یکی از" شیوه های جایگزین" برای رابطه " معمول بین زن و مرد" عنوان میکند.
و یا سیما بینا در کنسرت خود در " خانه فرهنگ های جهان" در برلین با صدای زیبایش در ترانه ای از قول مردی میخواند " هوای یار چهارده ساله دارم" و من از ترجمه آن برای دوست آلمانی ام شرم میکنم و جمعیت در حال لذت بردن است !! بي هيچ انديشيدني و... زمزمه اعتراضي چند زن در هنگام خروج و ... و یا ... |
|
ناهید رکسان |
|
کد:11 10/13/2005 |
http://nahidroxan.blogspot.com |
|
به این می گویند پیگیری حقوق زنان: دفاع از سوءاستفاده جنسی فعالانه آقا از فرزند خانم که فعالانه از حقوق زنان دفاع می فرمایند! نمی دانستیم که زیبا پسندی مجوز سوءاستفاده جنسی از دختر پانزده ساله به شمار می آید. البته یک نکته مهم را فراموش نفرمایید. در سنت شریف پیامبر و داماد محترمشان ازدواج با دختر نه ساله و هفت ساله قبول عام داشته و دارد. امام مرحول هم در بیست و شش سالگی «هوای یار دوازده ساله» فرموده بود. از این مهمتر فرمایشات جناب دکتر مکارمی است که ظاهرا دکترایشان را از حوزه علمیه دریافت داشته اند. و هنز نفهمیده اند که شیوه های رایج حوزوی را «شیوه جایگزین رابطه معمول بین زن و مرد» نمی خوانند. ارتباط جنسی با کودکان از سوی بیماران روانی صورت می گیرد که اغلب خود نیزدر کودکی قربانی سوءاستفاده جنسی شده اند. و اما همجنس گرایی با این مسائل متفاوت است. همجنسگرا به دلیل ساختار شخصیتی پدر و مادر( به گفته فروید(همجنسگرا می شود. همجنسگرابه کودک تمایل جنسی ندارد و متجاوز هم نیست. رابطه همجنسگرایان رابطه بین دو فرد بالغ است با رضایت متقابل . |
|
morgage calculator |
|
کد:12 11/13/2006 |
http://ritim.cba.uri.edu/nugget/ |
|
In Pensacola it is illegal to roll a barrel on any street, fines go up according to the contents of the barrel morgage calculator [URL=http://ritim.cba.uri.edu/nugget/] morgage calculator[/URL] http://ritim.cba.uri.edu/nugget/ current mortgage interest rates commercial loan rate mortgage loan status |
|